man lär sig av sina misstag! (;



idag på morronen vaknade jag klockan 11 ungefär. då gick jag ner och såg på tv med mamma och pappa. sen åt jag frukost. senare kring 1 lr nått så kom kusinerna och deras familj. dom var hos oss till 3 ungefär. när dom hade farit hem så for jag upp till tilda. ronya var oxå där då. det började med att vi satt vid tv datorn. ronya och tilda hade bakat kakor som var i ugnen. då sa jag så här:

- jag vill titta hur kakorna ser ut! 

så jag gick  till ugnen och tittade, och då kom tilda efter mig. då märkte vi att kakorna var alldeles svarta. så tilda öppnade "luckan" till ugnen och då kom det massa rök! (;

tilda fick typ rådamp och började skrika å spriga runt i huset. det fick både jag och ronya oxå. hon bad oss hämta hennes pappa, slänga ut kakorna, ta handdukar och vifta framför brandlarmen. men jag och ronya gjorde bara en sak. vi har inte direkt 28 armar! ;D så jag och ronya stod som två störda personer och viftade mot larmet med två handdukar var medans tilda sprang ut utan skor i snön och försökte hämta sin pappa. men dit tilda sprang var han inte! (; så då fick hon mer damp. så hon kom tillbax och tog ut kakorna ur ungen och slängde ut dom utanför dörren. sen då luktade bränd i hela huset.. åh, herregud! i själva receptboken så stod det att man skulle ha kakorna i 125° men på något sätt hade hon hett på 225°  

visst är hon smart? jaja, men nu äre över! (-; 




( suddig! ^^)

så där såg det ut när hon hade slägt ut kakorna! (:


Kommentarer
Postat av: Benjamin

haha :D

2010-11-07 @ 18:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0